AKTUALNOŚCI
 
W naszej Poradni – terapia Metodą TOMATISA® – bezpłatnie
 
 

 

Metoda Tomatisa® ma charakter pedagogiczny i polega na słuchowej stymulacji neurosensorycznej. Jej celem jest lepsza percepcja i analiza komunikatu dźwiękowego, a tym samym skuteczniejsze działanie mózgu. Terapia oparta jest na specjalistycznym sprzęcie TalksUp® korzystającym z jedynej w swoim rodzaju technologii.

Nazwa metody pochodzi od nazwiska jej twórcy -  francuskiego profesora otolaryngologii, Alfreda Tomatisa. W połowie lat 50. ubiegłego wieku zajął się on kompleksowym badaniem relacji, jakie zachodzą między uchem a głosem, czyli badaniem przebiegu relacji między słuchaniem a komunikowaniem się. 

Terapia Metodą Tomatisa® prowadzona jest na terenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Powiatu Przemyskiego przez Praktyków Metody Tomatisa® Poziom 2. Istnieje również możliwość przeprowadzenia testów uwagi słuchowej za pomocą TLT (Tomatis® Listening Test) w celu personalizacji programów słuchowych i monitorowania postępów. W terapii mogą brać udział dzieci i młodzież z terenu działania Poradni. Udział w zajęciach jest bezpłatny. Zapraszamy do zapisów.

Na trening uwagi słuchowej Metodą Tomatisa® kwalifikowane będą dzieci ze stwierdzoną:

  • dysleksją rozwojową,
  • zaburzeniami koncentracji,
  • ADHD,
  • autyzmem, zespołem Aspergera,
  • zaburzeniami głosu i mowy (np. jąkanie),
  • niepełnosprawnością intelektualną,
  • depresją, nerwicą, brakiem energii,
  • słabą koordynacją ruchową.

 

 ADOS-2

Diagnozy dokonują certyfikowani diagności przeszkoleni przez dr n. med. Agnieszkę Rynkiewicz – psychiatrę, lidera Międzynarodowego Towarzystwa Badań Naukowych nad Autyzmem (ang. INSAR) w Polsce.

ADOS-2 to narzędzie do diagnozowania i oceniania objawów autyzmu u dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Podczas diagnozy przy użyciu ADOS-2 oceniane są objawy charakterystyczne dla autyzmu, a nie ogólny rozwój dziecka. Prowadzący badanie zwraca uwagę na takie elementy jak: komunikacja, budowanie interakcji społecznych, ograniczone lub powtarzalne zachowania. Prowadzona diagnoza uwzględnia kryteria diagnostyczne DSM. Narzędzie jest użyteczne do badania zarówno osób niemówiących, jak i dobrze posługujących się mową, dla osób z bardzo różnym natężeniem cech autyzmu.  Dodatkowo, ADOS może być stosowany również jako narzędzie pomocne w ocenie postępów w terapii. Powtarzając badanie po 6 miesiącach lub po roku jesteśmy w stanie ocenić postępy w zakresie sfer, w których występują objawy autyzmu.

ADOS  określany jest na świecie jako element „złotego standardu” diagnozy autyzmu, pomaga specjalistom bardziej obiektywnie i trafnie oceniać zachowania dzieci.

 
 
Strony: « Poprzednia 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 21 Następna »
  • Nauczyciel, rodzic uczeń w czasie pandemii- poradnik
     
 
Copyright © 2020 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Powiatu Przemyskiego
Design by CYBERNET WebFabryka | CMS by Quick.Cms | All rights reserved